Het mag vooruit gaan: mijn fotoalbum voorbereiden.

Soms wil ik gewoon scrappen en niet eerst foto’s zoeken en nadenken over wat nu de beste foto’s zijn voor welk project. Dan wil ik er gewoon invliegen en scrappen, scrappen, scrappen. Om dit allemaal vlot te laten verlopen, steek ik mijn foto’s al klaar in mijn fotoalbum in de mapjes. Soms steek ik er zelfs al papier en een schets bij. Deze manier van je fotoalbum voorbereiden leerde ik van Shimelle. Haar online workshops zijn echt de moeite om te volgen. En ook om achteraf nog eens te bekijken wanneer je inspiratie nodig hebt.

Ik gebruikte hiervoor gewoon een kladblaadje of post-it, maar speciaal voor jullie (en natuurlijk voornamelijk voor mezelf) maakte ik dit  blaadje (klikken om te downloaden) dat je bij je foto’s in je mapje kan steken. Hierop is plaats voor een schets, journaling en eventueel kan je er zelfs een techniek op noteren of een papier dat je zeker wilt gebruiken.

bestand-31-12-16-16-12-30Deze manier is ook ideaal om te gebruiken wanneer je bij vriendinnen gaat croppen. Het meeste ligt klaar en je kan je concentreren op het scrappen en tetteren. 😉

Laat me zeker weten of je dit blaadje handig vindt. Gebruiken jullie een methode om het scrappen vlotter te laten verlopen?

One thought on “Het mag vooruit gaan: mijn fotoalbum voorbereiden.

Geef een reactie

